Verstand van zaken en een heldere aanpak.
KLANTEN AAN HET WOORD
Situatie:
Via internet worden wij gevonden door de eigenaren van een verhuurbedrijf. Het bedrijf is actief met de verhuur van zwaar materieel in mobiele energie. Ze willen het bedrijf verkopen. Na meerdere decennia lang het familiebedrijf te hebben voortgezet is het tijd voor andere zaken. Er is echter geen interne opvolging. De vraag aan ons is of wij ze kunnen begeleiden en adviseren bij het zoeken en vinden van een passende koper.
Aanpak:
Na een waardebepaling plaatsen we het verhuurbedrijf op overnameplatforms en verspreiden we het verkoopprofiel via ons netwerk. Ook benaderen we, in overleg met onze klant, een beperkt aantal mogelijke kandidaten uit de verhuurmarkt. Al gauw maken we kennis met een aantal serieus geïnteresseerden. De gesprekken leiden tot onderhandelingen en biedingen, maar we komen niet tot overeenstemming. Niet lang daarna raken we in gesprek met een zakenpartner en leverancier van het bedrijf. Er is al een goede zakelijke relatie, die we verder uitbouwen. Dit leidt tot overeenstemming en deal. Het is inmiddels najaar 2020, en door terugtrekkende bewegingen van banken vanwege het coronavirus moeten we meedenken in de financieringsoplossingen voor koper. Ook hierin begeleiden en regisseren we het traject namens verkoper. We begeleiden namens verkoper het boekenonderzoek en regisseren en adviseren nauwlettend bij het opstellen van alle benodigde contracten. Het opstellen van de koop- en bijbehorende overeenkomsten wordt in nauwe samenwerking uitgevoerd door een gespecialiseerd advocatenkantoor. hierdoor worden er op constructieve wijze sluitende overeenkomsten opgesteld.
Resultaat:
Het resultaat is dat de overname begin 2021 succesvol afgerond is, tien maanden na publicatie van het verkoopprofiel, ondanks het coronavirus dat nog steeds rondgaat en ondanks de diverse hobbels vanwege het corona effect tijdens het traject.
Dit zei onze klant over onze werkzaamheden:
“Leon heeft kennis, is kundig en stond daardoor in onderhandelingen nooit met de mond vol tanden, hij was onze rots in de branding in dit overnametraject.”