Verstand van zaken en een heldere aanpak.
KLANTEN AAN HET WOORD
Advies bij verkoop online marketingbedrijf
Situatie:
Een ondernemer met een online marketingbedrijf benadert ons met de vraag of wij hem kunnen begeleiden bij de verkoop van de onderneming. Na jarenlange groei en ondernemerschap is de wens ontstaan om een andere rol en verantwoordelijkheid binnen de onderneming te krijgen. Hij wil dat zijn medewerkers, zakelijke relaties en klanten bij een betrouwbare partij worden ondergebracht waarbij hij zelf een sleutelrol wil blijven vervullen. Na een kennismakingsgesprek en het uitbrengen van een voorstel gaan we voor onze klant aan de slag.
Aanpak:
We voeren een waardebepaling uit en verwerken de analyse en waardering in een adviesmemo. Dit memo bespreken we met onze klant. Vervolgens bespreken we de juiste aanvliegroute qua benadering van potentiële koopkandidaten die zelf ook actief zijn als specialist in online marketing. In overleg met Verkoper stellen we een shortlist op met passende strategische koopkandidaten. Die kandidaten benaderen wij vervolgens op discrete basis. Deze aanpak leidt tot een aantal verkennende gesprekken met strategische koopkandidaten. Verkoper moet aan de hand van deze gesprekken een keuze maken met wie het beste klikt en waar hij zelf de meeste zekerheden en kansen ziet qua waarborging van medewerkers, klanten en relaties. Met de gekozen partij voeren wij met onze klant samen de onderhandelingen en leggen de resultaten vast in een intentieovereenkomst. Tot slot begeleiden namens de verkoper bij het boekenonderzoek en stellen we de Koopovereenkomst op.
Resultaat:
De overname resulteert in een passende match qua bedrijven, cultuur, medewerkers, groeimogelijkheden en ambitie. Ook krijgt onze klant een passende en uitdagende functie na overname binnen de nieuwe organisatie. Klant is erg tevreden met het resultaat.