Verstand van zaken en een heldere aanpak.
KLANTEN AAN HET WOORD
Situatie:
Drie eigenaren van een kinderopvangorganisatie melden zich bij ons voor advies en begeleiding bij de verkoop van hun bedrijf. De vennoten zijn al ruim een jaar in gesprek met de beoogd koper en willen nu concrete stappen maken aangezien er nog geen concreet aanbod en voorstel ligt. De eigenaren vragen ons om hulp.
Aanpak:
Na inventarisatie van de gebeurtenissen en de reeds besproken punten stellen wij een concreet voorstel op namens Verkopers. We bepalen de waarde en verwerken dit in het voorstel. Hierbij houden we ook rekening met de wensen van de verkopers voor de rol binnen de onderneming na overname. We voeren met de jurist en bestuurder van de kopende partij onderhandelingen. Door het proces de noodzakelijke tijd te geven die het nodig heeft, komen we tot overeenstemming.
Resultaat:
Iets later dan gepland vindt de Overdracht plaats. Elke vennoot heeft op zijn eigen manier een passende invulling gegeven aan zijn rol na overname binnen de organisatie. De jurist van Koper stelde de concept koopovereenkomst en bijbehorende overige contracten op. Wij onderhandelen met de jurist van Koper de laatste punten in de concept stukken tot iedereen akkoord is met de definitieve versie.
De Overdracht wordt afgerond door ondertekening en levering op locatie. Het bedrijf, de klanten en de medewerkers gaan een nieuwe fase in onder de vleugels van een grotere organisatie. Deze organisatie biedt op termijn weer nieuwe kansen en mogelijkheden.